اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد روسیه انگلیس را تهدید کرد | هشدار مسکو: مواضع نظامی انگلیس را هدف قرار می‌دهیم بارزانی: اجازه نمی‌دهیم از اقلیم کردستان به امنیت ایران لطمه بزند تماس تلفنی ۳۰دقیقه ای بایدن و نتانیاهو درباره رفح ترامپ در دادگاه آمریکایی باز هم جریمه شد کارشناسان سازمان ملل: برخی از قربانیان در غزه، شکنجه و زنده دفن شده‌اند جزئیات دیدار رئیس حشدالشعبی با بشار اسد
سرخط خبرها

۱۲ تبعه تایلند توسط حماس آزاد شدند

  • کد خبر: ۱۹۶۳۷۳
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
۱۲ تبعه تایلند توسط حماس آزاد شدند
نخست‌وزیر تایلند آزادی ۱۲ تبعه این کشور توسط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را تأیید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مصر امروز جمعه اعلام کرد جنبش مقاومت فلسطین حماس ۲۵ اسیر شامل ۱۲ تبعه تایلند و ۱۳ زن و کودک از کشور‌های دیگر را آزاد کرد.

این نخستین گروه از اسرایی است که قرار است در آتش‌بس موقت ۴ روزه آزاد شوند.

نخست‌وزیر تایلند در شبکه اجتماعی ایکس تأیید کرد که ۱۲ تبعه این کشور آزاد شده‌اند. قطر گفته که آزادی اتباع تایلندی خارج از توافق مبادله اسرا با اسرائیل است.   

ساعاتی قبل‌تر پایگاه العربی الجدید مدعی شده بود حماس در پی مذاکراتی با میانجی‌گری ایران ۲۳ اسیر تایلندی را بدون هیچ پیش‌شرطی آزاد خواهد کرد.

این پایگاه خبری که در لبنان مستقر است مدعی شده بود آزادی این اسرا ارتباطی با توافق مبادله اسرا با اسرائیل نخواهد داشت.

طبق ادعای العربی الجدید حماس این تصمیم را بعد از مذاکراتی با میانجی‌گری ایران میان این گروه فلسطینی و دولت تایلند گرفته است.    

العربی الجدید به نقل از یک منبع مصری که اشاره‌ای به نام او نشده نوشته تهران جزئیات مربوط به وضعیت این ۲۳ اسیر را در اختیار دولت تایلند قرار داده است.  

دولت تایلند از روز ۷ اکتبر که حماس عملیات طوفان الاقصی را علیه اسرائیل انجام داده مشغول انجام مذاکراتی با ایران برای آزاد کردن این ۲۳ اسیر بوده است.  

وزیر خارجه تایلند در دیداری که ماه گذشته با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در دوحه داشت خواستار ایفای نقش ایران برای کمک به آزادی تعدادی از شهروندان تایلندی که به گفته وی در تحولات اخیر به اسارت حماس درآمده بودند شده بود.

امیرعبدالهیان نیز ضمن تبیین دیدگاه ایران در خصوص تحولات جاری فلسطین گفت که درخواست طرف طرف تایلندی را به مقامات سیاسی جنبش حماس منتقل خواهد کرد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->